Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Билетът във варненските автобуси може да стане 1,20 лв.
Автор: Екип Varna24.bg 08:38 / 16.03.2012Коментари (27)10238
© Varna24.bg
Скокът на цените на горивата повишил съществено себестойността на билетчето за градския транспорт. На заседание на ресорната комисия към местния парламент превозвачите в един глас обявиха, че оптималната цена за превоз на пътници в града е 1,20 лв.

Дали билетчето да поскъпне с 20 ст. представители на администрацията, на фирмите, които обслужват транспортната схема във Варна, и съветници ще умуват следващия четвъртък. Дотогава общинската дирекция за финансов анализ и контрол ще трябва да подготви становище относно обстоятелствата, които налагат евентуална промяна в цената.
Има 2 варианта за компенсиране на загубите, пред които са изправени в момента превозвачите - да се вдигне цената на билета или да се увеличи размера на доплащането, което осигурява община Варна. Това е политическо решение. То трябва да отговори както на проблемите на транспортните фирми, така и на интересите на потребителите, коментира Марио Шиваров, общински съветник от ГЕРБ.

Местният лидер на БСП Борислав Гуцанов пък си размени упреци с шефа на общинската дирекция за икономическо развитие Александър Димитров. Кметът има договор с превозвачите за корекции на цените на билетите съобразно разходите за горивата, а сега ни прехвърля отговорността за поскъпването, възрази Гуцанов. Димитров отрече за такъв договор. В негова подкрепа от "Градски транспорт" и "Транстриумф холдинг" също заявиха, че с общината са подписвани единствено споразумения относно доплащанията. Двете фирми отчетоха, че месечните им загуби вследствие на скока на цените на горивата стигат 180 000 лв.

От 1,85 лв. харчовете за литър гориво вече са 2,14 лв. без ДДС, което прави по 2000 лв. на ден, коментира прокуристът на "Градски транспорт" Веселин Михайлов. Цената на метана пък се увеличи от 1,25 лв. на 1,43 лв. за килограм, а от 1 април се очаква да се вдигне с още 14%. За разлика от пенсионерските карти във Варна, които излизат по 2 лв. за линия на месец, в Бургас те струват 12,55 лв., а в София - 11 лв. Ние поддържаме най-ниските цени в страната, категоричен бе Михайлов.

За разлика от община Пловдив, която осигурява доплащания в размер на 5 млн. лв., Варна отпуска 9,7 млн. лв., подчерта на свой ред Димитров. Разчетите на превозвачите обаче красноречиво сочат, че на базата на пробега, пътниците и останалите разходни ставки себестойността на билетчето излиза на "Градски транспор" 1,40 лв., а на "Транстриумф" - 1,25 лв.

Във Варна същевременно са най-високите заплати на служителите в градския транспорт, допълни картината Шиваров. Според него загубите на превозвачите могат да се намалят с промяна на транспортната схема. Тя трябва да бъде оптимизирана на базата на анализ на пътникопотока на автобусните линии. Това се налага и във връзка с реализирането на проекта за интегриран градски транспорт, категоричен бе съветникът. Той припомни, че съществува дублиране на линии, което също е фактор за разходите на фирмите. Шиваров лансира идеята работна група да обсъди възможността за избор на изпълнител, на когото да се повери разработката на новата схема. Това подразни Александър Димитров, според който действащите нормативи не допускат подобно възлагане. Дублажът на линии се получава в резултат от малкото пътища от висок клас в града, изтъкна шефът на дирекцията за икономическо развитие. В крайна сметка предложението за нова транспортна схема бе препратено за разглеждане от ресорната комисия към община Варна.

Източник: в. Черно море



Още по темата: общо новини по темата: 513
28.03.2024 »
26.03.2024 »
21.03.2024 »
20.03.2024 »
12.03.2024 »
11.03.2024 »
предишна страница [ 1/86 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Себестойността на билетчето е 20 стотинки.На мен тез да не ми ги плямпат.
Aнонимен
на 16.03.2012 г.
+1
 
 
Що за простотия?! Какво стана с желанието да се плаща според разстоянието? Защо ние да плащаме, защото тия са решили да купуват дизелови автобуси, а не на газ? Защото може да се краде, нали? Защо тролейбусните линии са три и 88 и 83 се покриват? Защо не се купуват нови тролеи? Защо в празничните дни и извън-пиковите часове пускат дълги автобуси? За да се оправдават повече 'харчовете' (кражбите)! Защо няма директен транспорт от Елпром, мол Варна и автогарата към Спартак, Левски, Окръжна болница, Военна болница, Аспарухово, Галата и Виница? Защо от/до Виница има само две линии и половина (29, 31 и 31А)? Защо няма транспорт от Виница, Галата и Аспарухово до многопрофилните болници, автогарата, ЗПЗ и ВУЗ-овете? Защо на масови линии последния курс им е в 22:00? Живеем в демокрация, а автобусите - с разписание като по комунистическо време! Някой помни ли тролей 84 и 86? А супер удобните линии 5 и особено 6? Защо спряха 14А? Защо тъпаците от Тр@нстриумф спряха супер удобната линия 21, която беше най-бързата връзка между Владиславово, ЗПЗ, автогарата и центъра? Защо не им дойде на акъла, че могат да пускат 21 комбиниран с 43, 49, 54 и 59? Защо 14 и 41 обикалят целия Вл. Варненчик, вместо да излизат на Дом на камиона и Метро? Защо циганите нямат директна линия от 'Вл. Варненчик' през Елпром, Топливо, циганската махала и край -обръщача под Аспарухов мост или 'Зора' в Аспарухово? Защо има 2, след като има 17? Защо ни е 9, като има 409? Защо 209 няма нито един курс през зимата до Златните? Защо 55+56 го има само три пъти на ден, а в събота и неделя - четири? Защо не го продължат курса до Приселци и/или Близнаци? Има превоз до Ботево. А защо до Албена да няма? Ето вариант и за автобус до Кичево, Орешак, Генерал-Кантарджиево и Кранево/Оброчище през лятото например! Защо 148 се движи два пъти по-често от други линии и от няколко години не минава през околовръстния на Владиславово?! Кога експресните линии, подобни на 109 и 122 ще се увеличат и ще се движат през цялото денонощие??
0
 
 
има един виц: с кого граничи на изток България-с Варна. Има ли и други големи градове с такова предложение, не зная
0
 
 
Добре, да го направят 1,20лв., но да подобрят условията в градския транспорт, линиите да станат редовни и да помислят за по-изгодни цени на картите. Пример за София: билет за един ден, с възможност за ползване на метро, автобуси и трамваи струва 4лв.!!!!
0
 
 
ами аз мога да им пожелая пълен крах от сърце и душа да е*а майка им нагла и долна май искат да направим като софиянци и просто да не си плащаме майка ви ал4на в гроба!!!!
0
 
 
1,20 да се возиш по разбити улици и миризливи автобуси..
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Матури 2024 г.
Парламентарни избори 2024
Стрелба в Москва
Природни стихии
Избори в Турция
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: