Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Разделят уличната мрежа на първостепенна и второстепенна
Автор: Екип Varna24.bg 17:11 / 13.06.2017Коментари (0)1256
© Varna24.bg
Разработен от Междуведомствена работна група към МРРБ проект на Наредба за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии ще създаде възможност на местните власти да проектират по-адекватно, съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. В него попадат велоалеите, пешеходните зони, паркингите, паркоместата, надлезите и подлезите, допълни той.

Министърът посочи, че с проекта на нормативния акт се предвижда местните власти да бъдат задължени да предвиждат в устройствените зони определени проценти от транспортно-комуникационните им системи да са свързани с енергоспестяващи превозни средства и като пример даде велотранспорта и трамвайните линии в София. Те ще трябва да оразмеряват комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии за период до 2030 година според степента на моторизация, като при разчета от брой леки автомобила се предвидят определен брой електрически превозни средства, както и паркинги за тях със съответното оборудване. 

За София, например, е заложено при разчет от 400 - 450 леки автомобила на 1000 души 65 - 70 от тях да са електрически превозни средства. 

Според проекта на наредбата плановете и проектите за комуникационно-транспортните системи, които общините ще разработват, трябва да предлагат оптимални възможности за развитие на различните видове придвижване в населеното място или урбанизираната територия, при следното подреждане по приоритет: пешеходно движение, обществен транспорт, велосипедно движение, движение на леки автомобили, товарно автомобилно движение и транзитно за урбанизираната територия движение на автомобили. Тези планове ще трябва да осигурят адекватна възможност за интермодалност чрез бърз, лесен и удобен трансфер, да съдействат за извеждане на транзитното автомобилно движение извън населените места и урбанизираните територии, както и да предложат алтернативни активности на уличното платно в зависимост от часовата, седмичната и сезонна специфика на автомобилното движение.

Плановете за развитието на комуникационно-транспортните системи на градовете ще трябва да включват мерки за осигуряване на безопасни пресичания между автомобилния, велосипедния, пешеходния трафик и обществения транспорт за превоз на пътници. Те ще трябва да предвидят действия за осигуряване на съоръжения за системи за обществени велосипеди, за организиране на система за отчитане и регулиране на велосипедните и пешеходни потоци, както и за отчитане и регулиране на потоците в обществения транспорт за превоз на пътници. Общините ще трябва да предприемат действия за оборудване на превозни средства на обществения транспорт за превоз на пътници със съоръжения за превоз на велосипеди, както и на инфраструктура за паркиране, наемане и съвместно ползване. Те ще трябва да реализират мерки за насърчаване на работодатели, търговци и собственици да осигуряват велосипедни паркинги и други облекчения при ползване на велосипед.

Местните власти ще трябва да планират комуникационно-транспортните системи така, че на територията на общините да се реализират непрекъснати, обвързани, ефективни и удобни мрежи за приоритизация на обществения транспорт за превоз на пътници, като BUS ленти, споделени BUS ленти, светофарни уредби за обществения транспорт и др. Тези мерки ще могат да съдействат и за повишаване на средната скорост на обществения транспорт за превоз на пътници.

Според проекта на наредбата уличната мрежа на урбанизираните територии се разделя на първостепенна, която включва скоростни градски магистрали с непрекъснат режим на движение, градски магистрали с прекъснат режим на движение, районни артерии и главни улици, и второстепенна.

Първостепенната улична мрежа трябва да се планира с такава плътност, според която в урбанизираните територии средното разстояние между улиците да е между 500 м и 650 м, в централните зони - от 400 м до 500 м, а в отделните зони на урбанизираните територии тя не може да е по-малко от 800 м.

Преминаването на автомагистрали, скоростни пътища и пътища I и II клас от републиканската пътна мрежа през урбанизирана територия ще се осъществява при осигурена възможност за осъществяване на напречно пешеходно и велосипедно движение, включително на хора с намалена подвижност, т.ч. и хора с увреждания. Инфраструктурата ще трябва да бъде обезпечавана с напречни трасета на обществения транспорт за превоз на пътници.

Подготвеният от работна група проект е публикуван за обществено обсъждане до началото на месец юли, като целта е текстът й да бъде готов до средата на следващия месец. 

Проектът с всички включени към него приложения, които да улеснят проектантите, може да бъде намерен на интернет страницата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Наредбата ще бъде нотифицирана пред Европейската комисия. Тя ще влезе в сила след публикуването й в Държавен вестник.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Масови протести срещу цените на горивата
Парламентарни избори 2024
Газови доставки
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Кабинетът "Денков - Габриел"
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: