Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Варненски експерти с два проекта за втори Аспарухов мост, търси се подкрепа
Автор: Пламена Николова 08:56 / 14.08.2018Коментари (6)91938
Експерти от НПО "Бъдеще за Варна“ имат два готови идейни проекта за втори Аспарухов мост, които са разработени още през 2013 г.. Това научи Varna24.bg от ръководителя на организацията д-р инж. Дойчин Ников. 

Проектите са авторска разработка на експерти от НПО "Бъдеще за Варна“, експертен колектив – Ремтехстрой Груп и колектив архитекти консултанти от чужбина.

Те са разработени като окончателно завършена концепция още 2013 година, а като идейни проекти и Анализ за финансиране са изготвени в началото на 2014 година. Според финансовия анализ в зависимост от това дали мостът ще е на едно или две нива, и в зависимост от заложената проектна височината в Air draft = 57,91 или 64 м, финансирането му в инвестиция ще възлиза от 600 млн.  до 750 млн. евро с прилежащата инфраструктура.  

Цената също е относителна и зависи основно от air draft (височината от нивото на водата) и инфраструктурата към моста. Планира е по-висока в цел да влизат дълбоковдни кораби, като варианти са два старият мост се демонтира или се прави шлюз под моста, уточняват авторите на проекта. 

Проучени са няколко възможности за изцяло финансиране на строителството на моста с евросредства.  Подобен мост в Гърция (мост "Рио-Антирио“ в Коринтския залив) с Air draft от 57 м височина е построен за четири години през 2004 година и е струвал 630 млн. евро с прилежащата инфраструктура. 

Ето какво се посочва в документация на проекта:

В проекта с цел оптимизиране транспортната инфраструктура и трафика в региона се предлага строителството на нов втори мост до съществуващият Аспарухов мост в проект "Втори Аспарухов мост (кабелен) на едно ниво“ съгласно утвърденото трасе за втори мост заложено в действащият Общ устройствен план – Варна. Изграждането на втори мост е важен транспортен проект за град Варна, който ще даде възможност изцяло извеждане на транзитния трафик от магистрали АМ "Хемус“ и АМ "Черно море“ през новия кабелен мост и ще позволи значително да се намали градският трафик през старият Аспарухов мост.

Заедно с изграждането на втори мост и допълнително планираното до 2025-2030 година завършване на магистрали АМ "Хемус" и АМ "Черно море", значително ще подобри връзките на курортният град с Централна България, столицата и директно с централна Европа. Планират се при изграждане на новият мост – трафика от града да се обслужва от старият Аспарухов мост, а от бул.Левски и основно транзитния трафик от магистрали АМ "Хемус“ и АМ "Черно море“ да се обслужва от новия "Втори Аспарухов мост (кабелен) на едно ниво“.

Мостът над езерото Варна ще бъде един от най-големите кабелни (вантов) мостове в Европа с дължина от 1105 метра светъл отвор.

Мостът ще има най-високите мостови кули и най-дългите кабелни стоманени въжета – ванти в България. 

Ето и параметри на моста от проекта:

– общата дължина на моста: 1,885 км

– общата дължина с естакадите: 3,100 км

– дължината на централния просвет: 1,100 км (1100 м)

– обща широчина на пътя: 21 м

– брой на платна – 4 (2 във всяка посока)

– максимална височина над водата – 70 м

– височина на пилоните: 324 м

– най-дългата / най-къста ванта ще бъде 580 / 136 м 

Проектирането на моста се определя въз основа на три основни фактора:

– най-късото разстояние по водната площ при пресичането на моста да е 1460 метра и дълбочините на канала (езерото) да достига до 20 метра;

– моста е разчетен за експлоатация за сложни климатични условия: температурен градиент от -31 до +45 градуса, скорост на вятъра до 36 м /сек, височина на приливна вълна до 6 метра (цунами породени от земетресения), и разчет за лед до 70 сантиметра;

– Air draft на моста най-малко 58 м. 

Материалите, от които се предвижда да бъде направен са  свързващи кабели: стоманен сноп (вантови въжета).

Недостатък на проекта, според неговите автори са високи разходи за инвестиции, бавно реализиране на проекта в строителство и  процедура на съгласуване;

Огромното му предимство обаче е това, че решава проблема с транзитния трафик;

Според проект "Втори Аспарухов мост на две нива“ на СНЦ се предвижда:

- дължина на моста 1900 м

- широчина на моста 29 м (две двойни платна)

- тип на моста: висящ на две нива за транзитен и градски трафик

- нова моно релсова транзитна система – железница или реализация на BRT коридор.

– просвети с дължини: 114m-570m-114m

– височина на пилона: 127 m

– главен мост дължина: 798 m

– максимална височина над водата: 57.91 m

Предимствата на този проект са, че решава повечето проблеми с трафика (Ниво 1 от моста ще се ползва за транзитният трафик, а Ниво 2 за градският трафик); двете нива могат да бъдат реализирани на два етапа; в моста е планирана възможност за моно релсова железница (или за реализация на BRT коридор) и гари в квартал Аспарухово, Галата и др.

С проекта е запознат и кметът на град Варна Иван Портних, който през 2017 г. е изпратил следното писмо до организацията:

"Във връзка с Ваше писмо Ви уведомявам, че Община Варна е изпълнила и изпълнява множество проекти, финансирани по националните Оперативни програми и други програми с външно финансиране.

В част от проектите Община Варна участва в партньорство с други общини, НПО, университети и др.

Предвид горното и изложеното във Вашето писмо Ви информирам, че бихме разгледали всяко предложение по отворена конкретна схема за кандидатстване, съобразявайки го с параметрите на Програмата, включените дейности и заложения бюджет, както и да участваме в евентуални разговори с потенциални инвеститори.“



Още по темата: общо новини по темата: 14
15.06.2020 »
30.04.2019 »
25.04.2019 »
12.04.2019 »
26.03.2019 »
07.03.2019 »
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 16.08.2018 г.
0
 
 
А дали е помислено за тунел и да се сравнят двете възможности
Aнонимен
на 14.08.2018 г.
0
 
 
А гладния архитект Бузев каза, че ще го построи за 100 млн евро. :)
Aнонимен
на 14.08.2018 г.
+1
 
 
Иначе идеята е добра, стига да не се дава на ТИМ да припарят до проекта, защото от тях само щети за града.
Aнонимен
на 14.08.2018 г.
+1
 
 
Не мога да повярвам, че хора с претенции, които се вземат на сериозно и искат и другите да ги вземат на сериозно още в заглавието на проекта си показват тотална неграмотност. Доста срамно...
Aнонимен
на 14.08.2018 г.
+1
 
 
Поредното НПО с поредната нелепа идея. Смешници
Aнонимен
на 14.08.2018 г.
+1
 
 
мечтите са безплатни!
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Природни стихии
Избори в Турция
Парламентарни избори 2024
Григор Димитров в турнири през 2024 година
Евроизбори 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: